Retour & teruggave

Bezorgen & afhalen

Tijdens het bestelproces kan er gekozen worden voor bezorging van de levering of zelf ophalen bij ons vestigingsadres. Bij de keuze voor bezorging, gebruiken wij het afleveradres dat bij de bestelling is opgegeven. Wanneer de order eenmaal is aangemeld bij de vervoerder, is het niet meer mogelijk het afleveradres kosteloos te wijzigen.

The Coffee Factory accepteert en verzendt alleen producten binnen Nederland & België. Wil je meer weten over onze verzendtarieven? Kijk dan op de pagina over bezorgen.

Bij het afhalen van de bestelde producten is het verstandig onze openingstijden in acht te nemen. Normaal gesproken zijn wij aanwezig van maandag t/m vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur en op zaterdagen van 10.00 tot 16.00 uur. Op zon- en feestdagen zijn wij gesloten. In de zomer zijn wij op zaterdagen niet altijd aanwezig, controleer hiervoor onze openingstijden via Google. Wij versturen een e-mail wanneer de bestelde artikelen klaarliggen om afgehaald te worden. 

Verzendwijzen

Voor het verzenden van orders maken we uitsluitend gebruik van de diensten van GLS Parcel. Wanneer een zending door ons is aangemeld bij GLS en op het depot van GLS is ontvangen en gescand, stuurt GLS een e-mail met een track & trace waarmee de zending gevolgd kan worden.

Voor verzending van apparatuur gebruiken we Dynalogic. Hierbij maken we vooraf een afspraak voor aflevering van de zending.

Wij gebruiken in geen geval enveloppen post om onze zendingen te versturen. Hoe klein, plat of licht het artikel ook is, wij zullen te allen tijde het artikel verpakken als pakket en verzenden met Track & Trace code. 

Vertraging

Mocht het zo zijn dat de levering van de bestelling meer tijd gaat kosten (bijvoorbeeld doordat een product onverhoopt niet op voorraad is), dan wordt er vanuit ons magazijn een e-mail verzonden waarin wordt vermeld welk(e) product(en) het betreft. Wij maken in eerste instantie zelf een afweging of een deellevering zinvol is.

Ruilen van producten en teruggave-regeling

Beschadigde items

Indien u naar uw oordeel een defect ontdekt aan een van de producten, neem dan direct contact op met de klantenservice. Een dergelijk defect kan mogelijk onder de garantievoorwaarden vallen van het product. Verwijs a.u.b. naar de garantie-informatie die behoort bij uw product.

Ruilen van producten en teruggave-regeling

Indien u niet tevreden bent met de aankoop van uw product, neemt u contact op met de klantenservice met een verzoek voor een Return Material Authorization (RMA) binnen 14 dagen na ontvangst van het product.

Het product dient binnen 14 dagen na uitgifte van de RMA retour verzonden te worden. Alle verzonden producten dienen in hun originele, ongemarkeerde/onbeschadigde verpakking verpakt te worden, inclusief mogelijke accessoires, handleidingen, documentatie en registratie die met het product verzonden waren. Indien het item ongeopend in de originele verpakking geretourneerd wordt, zullen wij deze vervangen of restitueren, afhankelijk van uw oorspronkelijke betalingsmethode exclusief transportkosten. Kosten voor remboursementen kunnen nimmer gerestitueerd worden aangezien deze dienst reeds is uitgevoerd. 

Aanbevelingen

1. Gebruik een transportdienst dat gebruik maakt van een traceersysteem voor alle retour verzonden producten
2. Verzeker uw zending voor een veilige retournering naar The Coffee Factory, of de totale waarde van de verzending aangeeft, zodat u volledig zekergesteld bent in het geval van verlies of schade aan de verzending tijdens het vervoer

Indien u er niet voor kiest om (1) een verzendbedrijf te gebruiken dat een traceersysteem aanbiedt en (2) de totale waarde van uw pakket aan te geven en deze te verzekeren, bent u verantwoordelijk voor elk verlies of enige schade aan het product tijdens het transport.

De voorwaarden voor teruggave en restitutie zijn onderhevig aan veranderingen zonder voorafgaande kennisgeving

Onderdelen retourneren

Op onderdelen geldt een afwijkend retourbeleid. In beginsel kunnen onderdelen niet geretourneerd worden, dit heeft met de aard van de producten te maken. 
Wanneer een verkeerd onderdeel wordt besteld, zijn wij niet verantwoordelijk voor retournering van het verkeerde onderdeel of verzending van het juiste onderdeel. De kosten die hieruit voortvloeien zijn voor rekening van de besteller. 

Restitutie aanvragen

Contact opnemen met klantenservice

Neem contact op met de klantenservice (010-248 93 30) om een regeling voor teruggave te treffen en een Return Material Authorization (RMA) nummer per e-mail of telefonisch in ontvangst te nemen.

Ongeopend terugsturen

Indien u een verpakt product heeft ontvangen, verzendt u het ongeopende product naar The Coffee Factory, Zirkoon 200, 3316 KD te Dordrecht.

Restitutie

Een restitutie* zal binnen 1 á 2 werkweken verwerkt worden, na ontvangst en beoordeling van het product door The Coffee Factory. Voor een voorspoedige afhandeling is het van belang dat het bankrekeningnummer bij ons bekend is. 

*Let op dat The Coffee Factory geen teruggave of schadeloosstelling toestaat voor de volgende producten, artikelen of diensten:

1. Onderdelen in het algemeen en onderdelen waarvan niet is vast te stellen of deze gemonteerd zijn geweest.
2. Producten verkregen als onderdeel van een pakket met andere apparatuur of producten, of gedistribueerd door een wederverkoper.
3. Producten die gratis verkregen zijn (niet voor wederverkoop)
4. Verzendkosten en/of orderkosten wanneer onomstotelijk vaststaat dat de artikelen verkeerd zijn besteld.
5. Zaken die op verzoek bij ons zijn besteld.

Naar boven